[gilug] Re: Bloquejar elements web d'altres dominis

2012-06-17 15:59:24 UTC

Crec que el tema de la falta d'independència dels webs és una de les
claus pel seguiment dels usuaris generalitzat.

d'aquests que ells ho tenen tot i mai no seran AGPL: wordpress.com,
gmail.com, facebook.com, etc. de manera que és impossible controlar el
controlar el comportament del deu weblog o la teva bústia de correu-e.

Per altra banda, aquests paràsits que els dissenyadors o administradors
d'un web col·loquen al mateix, paràsits que depenen d'un servidor
diferent al del lloc web LEGÍTIM.
Evidentment han d'oferir algun avantatge a canvi: velocitat, amistat,
estadístiques, etc. perquè sinó ningú no s'ho posaria.
És exactament el mateix que les barres al navegador (barra de Google,
barra de Yahoo, etc.): un paràsit només per espiar tota l'activitat de
l'usuari.

I quin profit en treuen?
Apart dels perfils comercials, internet es va estendre com un mitjà amb
massa llibertat per la gent, i per això a la dècada de 1990 la premsa en
va començar a parlar demonitzant-ho i relacionant-ho amb el terrorisme i
la pornografia infantil (TVE, TV3, i tots els demés).

Les persones d'apeu necessitem que ens tutoritzin, i necessiten saber
què fem, què parlem i què pensem per a prevenir cap desastre. A la
vegada ens cuiden i ens aconsellen de forma personalitzada sobre el què
ens convé comprar i quina és la veritat sobre el què passa al món.

Un govern pot preveure un greu perill i bloquejar de la xarxa certa
informació il·legítima, o reconduir el comportament desviat d'un grup de
protesta.

Algun dia hi haurà «plug-ins» que ens requeriran tenir la webcam oberta,
per analitzar la nostra expressió de cara quan visitem un web. Això si,
tothom ho posarà voluntàriament perquè oferiran un descompte del 50% a
les compres, i descartaran tot l'spam que no correspongui amb el nostre
perfil.

Al 17/06/12 17:35, En/na Quim Rovira ha escrit: