[gilug] Bloquejar elements web d'altres dominis

2012-06-15 07:36:17 UTC

Google i altres corporacions que treballen l'enginyeria social no
«regalen» barres de cerca i utilitats a les pàgines web per què si, sinó
per traçar estadística dels moviments de tothom qui navega per qualsevol
lloc web:

D'on venies, sobre quins enllaços has polsat, quanta estona t'hi has
estat, has escrit alguna cosa, quin ordinador fas servir, de quina regió
ets que visites aquesta pàgina, quin compte de Hotmail tenies obert quan
has obert l'enllaç, ets el mateix que en una altra solapa està obrint
tal cosa? etc.

Sempre em fixo que quan navegues en llocs web comercials i corporatius,
la barra d'estat del navegador t'informa de l'origen dels continguts que
estas carregant (pàgina, fulla d'estil, imatges, etc.), i quan hi ha
comptadors de visites, botonets de «compartir» i anuncis publicitaris el
navegador no para de carregar coses de googleapis.com sharethis.com
wp.com gravatar.com google.com twitter.com twimg.com flickr.com
youtube.com i molts altres origens que van tant ràpid que es fa difícil
de percebre.

Això ho trobo un greu problema per la privacitat a qualsevol ordinador,
i apart de poder deshabilitar les galetes (cookies) estic buscant algun
complement o configuració de M.Firefox que em permeti bloquejar la
càrrega de qualsevol cosa de diferent origen al que estic visitant.

Per exemple, que si estic obrint www.gilug.org no carregui res de fora
de *.gilug.org

Algú sap la solució?