[gilug] Re: fsf

Quim Rovira quim rovira cat
2012-06-03 11:13:32 UTC

Ja fa temps que ho van intentar... i tampoc s'en van sortir :)

El pas de bios a efi en si mateix és una bona cosa.. la prova és que
apple fa temps que ha abandonat bios, així com d'altres arquitectures,
més en el món de servidors. Permet fer eines d'arrencada molt més
potents, tenir drivers/firmwares carregables al arrencar, i per tant
poder fer moltes filigranes sense haver de recórrer a un SO (eines de
netboot, per exemple, sense patir per tenir un driver o altre
disponible).

El fet més graciós serà veure com peta això en windows.. el suport que
té windows 7, per exemple, és una mer^W^W força limitat, i no admet la
majoria de configuracions.. val a dir, també, que les imatgees
arrencables de linux amb efi natiu també són escasses. La majoria
arrenquen en efi només per carregar una petita capa de compatibilitat
bios i avall :(

A veure què passarà amb tot aquest pollastre.. si teniu energies des
de Gilug sempre podeu muntar una campanya... a mi em cau una mica
lluny :P