[gilug] Re: Android i la llibertat

Xavier Barnada Rius xbarnada gmail com
2012-01-28 15:03:04 UTC

El fet que algunes aplicacions no es pugin portar directament de
GNU/Linux a Android es degut a que les aplicacions funcionen dins una
maquina virtual que executa bytecode de Java(tot i que no es Java
100%).Algunes aplicacions com ara el Mercury si que s'han portat sense
problemes ja que esta programat en Java.
A mes tot i que el kernel sigui el mateix això no vol dir que algunes
parts del sistema siguin diferents, per exemple el sistema de so que
fins ara ha sigut diferent però que pot ser que a la versió 5 inclogui
PulseAudio.
Per exemple s'esta treballant per fer una aplicació que permeti executar
codi de Python a Android i si la maquina funciona igualment  com a
GNU/Linux les aplicacions es podran porta directament