[gilug] Lubuntu GNU/Linux

2012-04-30 08:45:19 UTC

He provat una miqueta la versió recent alliberada 12.04 d'Ubuntu amb
escriptori LXDE, i m'ha semblant ja un escriptori prou competent per
instal·lar-lo amb normalitat arreu.

Des de fa molt temps que vaig estar fent seguiment dels seus
predecessors: UbuntuLite, U-Lite i Lubuntu quan Canonical va intervenir
amb vistes de crear la seva pròpia variant LXDE.
Des del punt de vista de l'usuari, hom ja es pot oblidar de XFCE per a
Ubuntu, doncs LXDE sempre ha estat i és un escriptori més àgil i que
acapara molt menys recursos.

Ha superat perfectament les mancances que hi havia a l'hora
d'administrar el fons de l'escriptori, tot allò bàsic de configuració i
maneig dels quadres funciona molt bé, l'explorador de carpetes PCManFM
es comporta molt bé i té tot allò necessari per treballar, i a la
distribució de Lubuntu han deixat molt ben polida la integració de tot,
amb les eines de xarxa, icones, estètiques, etc.

La única cosa que sempre canviaré de tot allò que ve preinstal·lat, és
treure el navegador Chromium i posar Icecat, Firefox o alguna
alternativa si també pot ser lleugera.