[gilug] Re: Tarja de red

Joseluis montgri montgri net
2011-10-08 20:07:05 UTC

Al 08/10/11 20:00, En/na Narcis Garcia - GiLUG ha escrit:

Gràcies a tots dos per la vostra pronta resposta. Tot això que em dieu
ja ho havia pensat, modificat, remenat, i tots els ats que vulgueu.
Porto dos mesos remenant l'ordinador dels coll....

Avui, només enviar el missatge a la llista, estava buscant per internet
alguna solució per un amic que te problemes amb la velocitat del seu
linux que per imprimir, l'ordinador ha de fer una instància (de lent que
va ;-)) i després imprimeix quan he trobat un article que es diu "el
misterioso caso del linux que iba lento"
(http://www.sendaoscura.com/interesante/el-misterioso-caso-del-linux-que-iba-lento/)
i oh sorpresa!! veig que hi ha una cosa que es diu RFC1323
<http://www.ietf.org/rfc/rfc1323.txt> i que en ocasions es dona de
hosties amb els routers arribant en ocasions a no comunicar. Penso.... i
si.... No pot ser (continuo pensant)... Però i si..... (torno a pensar).
Total per provar no es perd res.
Així que engego el portatil i continuo sense línia al Firefox. Obro File
Manager (tinc instal·lat el LXDE perque aquest ordinador només te 1 GB
de memòria) vaig a la ruta "//proc/sys/net/ipv4/" /dic que obri el
directori en un terminal, su (contrasenya de root) i escric

/echo 0 > tcp_window_scaling/

i ohhhhh maravella. Al costat del rellotge apareix l'icono típic del
OpenSuse quan hi ha actualitzacions disponibles. Obro el Firefox i allà
està la porta al la virtualitat.

així que sense pèrdua de temps a la consula que tenia oberta com a rot
escric

zypper up

i alehop! El sistema comença a actualitzar-se "com il fo"

deixo que acabi i ara toca el prova del cotó. Obro el fitxer
"/etc/sysctl.conf" com a root afegeixo la línia

/net.ipv4.tcp_window_scaling = 0

al final de tot. Guardo, creuo dits i reinicio el portatil.

Durant tot el procés m'encomano a tots els totems que pogui imaginar i
després de tot el procés apareix l'escriptori.

Alt+F2 / firefox ...e voilà. Em demana si vui que comprovi si hi ha
actualitzacions dels complements per la versió 7.0.

EUREKA!!!!

En fin. Perdoneu que m'hagi deixat portar per la meva emoció, però
després de tot aquest temps, de revisar amb el google translator no sé
quantes pàgines i no sortir-me'n, que resulti que era un problema de
mala digestió del router amb la tarja SIS191 i que ho hagi descobert per
pura potra sense que el títol ni la tarja de l'article tinguin res a
veure ni amb els portatils ni amb aquesta tarja és una alegria.

Ara més seriosament. He posat totes les dades per si algú es troba amb
aquest mateix o similar problema tinguin una nova via d'investigació i
possible solució. Ara se que si no hi ha accés a internet una altra
possible causa són els components capats (i perdoneu la expressió) que
no s'atenen als standars (suposo que raons d'estalvi de cost)

joseluis
/