[gilug.org] Permisos compartits

2010-10-14 19:14:56 UTC

Ara he entès una mica més aquest tema.

He provat el següent sobre Ext4 com a usuari normal (narcis):
mkdir /tmp/prova1
chmod g+s /tmp/prova1
chmod u+s /tmp/prova1
mkdir /tmp/prova2

I aleshores el següent com a superusuari (root):
mkdir /tmp/prova1/patata
mkdir /tmp/prova2/patata

Resultat poc satisfactori:
/tmp/prova1/patata queda amb propietari root i grup de narcis
/tmp/prova2/patata queda amb propietari root i grup de root

Les meves preguntes:
- Hi ha manera de què realment s'heretin tant propietari com grup?
- Independentment de umask, hi ha manera de que s'heretin permisos?

Per cert, he trobat la comanda "tune2fs -o bsdgroups [dispositiu]" per a
què s'hereti el grup a tota una unitat.

Gracies.

Al 26/11/09 10:19, En/na Lluís Batlle i Rossell ha escrit: