[gilug.org] Informació sobre blogs "lliures"

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2010-10-13 14:14:37 UTC

A Dimecres 13 Octubre 2010 13:55:38, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Si tens un ordinador sempre connectat a Internet, també t'hi pots
> instal·lar el programa de WordPress en català i de forma autogestionada
> i per sempre sense publicitat ni apropiació de dades.

Hola Narcis,

En principi no tinc un ordinador "sempre" connectat a internet. Tinc un
ordinador domèstic que connecto i desconnecto cada vegada que l'haig de fer
servir.

Els antecedents són que la "senyoreta d'informàtica" em demana que l'autoritzi
a crear un bloc per la meva filla i em proposa per defecte que el crei amb
blogger. Jo no en sóc massa partidari. Preferiria que fes els seus "treballs"
en el seu usuari (si el té) de l'escola, o a l'usuari "grup-classe" i punt.

Sembla que hi ha una motivació extra per l'alumnat en crear aquest bloc i
ensenyar el treball als pares. Jo havia suggerit gravar-ho a un "pen" i ja
està, però les mares i pares estan "entussiasmades" en que la seva prole
tingui un bloc. Per tant molts ja l'han creat i sembla que això ja no te marxa
enrera. D'altra banda meva filla està en un moment delicat i no vull que
renuncii a tenir bloc només perquè el friki del seu pare ho veu innecessari.
Per tant he decidit, després d'entrevistar-me amb la professora, buscar jo el
bloc que em sembli més adient i acabar de lligar-ho tot plegat.

Per aquí anava la consulta.

Segons entenc en la teva resposta, si jo tinc l'ordinador sempre engegat i
connectat, i m'instal·lo el programa que em dius al meu openSuse, passo a ser
el servidor i per tant sóc propietari de tota la informació i arxius,
m'autogestiono el bloc i quan em cansi el des-instal·lo. Si és així potser no
es ben bé el que cercava, però com a opció, si ho puc fer, em semblaria
fantàstica. És clar, també ho puc pactar amb la professora i tenir-lo engegat
els dies de classe d'informàtica i pactar els horaris en que la professora
vulgui accedir-hi (és un dels requisits) per a supervisar/corregir.

> Si t'interessa aquest camí, digues el sistema operatiu que fas servir i
> t'explicaré les passes a seguir.

En funció del que t'explico al darrer paràgraf, m'agradaria que jutgessis si
ho veus factible i si és així ho podria consensuar amb la professora i ho
podríem tirar endavant.

Gràcies (moltes) per endavant. Ja em diràs...

Dani