[gilug.org] Thunderbird de win a linux

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2009-10-25 14:03:36 UTC

clar, primer hauriem de preguntar, es tracta de NTFS o FAT32 ?

suposo que la linia /etc/fstab fa servir el sistema de fitxers NTFS,

umask és relatiu als permisos amb que es creen els fitxers nous, pero en un
sistema de fitxers NTFS o FAT32 no hi ha permisos de fitxers, només hi ha el
permís global per a tota la partició, que s'estableix amb la opció mode.

En concret s'ha de modificar la linia corresponent en el fitxer /etc/fstab
afegint la opció,

per donar permis per a tot a tothom:
mode=1777

per donar permis de lectura i execució:
mode=0755

per NTFS lo més modern és el sistema de fitxers ntfs-3g, que té més
compatibilitat per a lectura-escritura, i per lo que he comprovat fins ara, no
fa ni cas de la opció mode, umask, o altres, sino que dona a tothom permis per
lectura, escriptura i execució si es munta amb rw,

aquesta seria la linia a /etc/fstab
/dev/sda2	/media/winxp	ntfs-3g	auto,rw,silent,locale=ca_ES.UTF8,mode=1777	0	0

opcionalment es pot posar un 2 a l'ultim paràmetre per comprovar el sistema de
fitxers quan Linux arranca,

A Diumenge, 25 d'octubre de 2009 10:07:49, Narcis Garcia - GiLUG va escriure: