[gilug.org] Permisos compartits

Lluís Batlle i Rossell llbatlle aqsense com
2009-11-26 08:19:22 UTC

Jo faig el mateix amb documents compartits amb la meva dona.

Ho pots fer amb atributs de unix normals sota unes condicions concretes:
1. Els usuaris han de ser establerts amb un grup diferent (usermod -g).
Jo faig un grup per a cada usuari amb el mateix nom d'usuari
(llbatlle:llbatlle, albert:albert, ...).
2. Els usuaris han de formar part del grup amb què vulguis identificar
la propietat dels fitxers comuns (usermod -G). Per exemple 'fitxerscomuns'.
3. Els usuaris tindran una umask que doni lectura-escriptura al grup:
002 per exemple (d'aquí que el seu grup no pugui ser compartit amb
altres usuaris)
4. Els directoris que continguin els fitxers que vulguis compartir han
de tenir el setgid.

Si fas servir programes que no respecten la umask, l'has parida. Mala sort.

Si no podeu establir els grups dels usuaris de manera que la umask 002
sigui acceptable, podeu muntar el tinglado amb extended attributes
(chattr, lsattr, ...)

Apa, que vagi bé.