[gilug.org] Recuperacio de desastres amb Ext2

2009-05-11 14:22:44 UTC

A veure, plantejo un escenari com moltes coses "extranyes" que passen
cada dia:

Tenim una persona amb un ordinador on hi té tots els seus documents
(molts), i anem a suposar que en fa còpia de seguretat manualment cada
divendres, i ho fa per exemple en DVD.

Es compra un nou ordinador i un dimecres decideix moure tots els
documents cap al nou ordinador, arriba el dia següent (dijous) i al nou
ordinador no hi troba res, perquè per exemple ho havia ficat al
directori /tmp i s'ha buidat.
Té còpies de seguretat, si, però no hi té la feina de dilluns a
dimecres. A l'ordinador vell no hi ha res a la paperera, al nou tampoc.

Entenc que si els documents a l'ordinador vell estiguessin en una
partició Ext2 o FAT, la recuperació de fitxers eliminats seria bastant
senzilla, en canvi amb Ext3/Ext4 el panorama és com quan et cau una
arracada al mar.

Per a valorar el risc de no utilitzar el "journaling" de Ext3/Ext4,
m'agradaria llegir un exemple qualsevol i les seves conseqüències.