[gilug.org] [Fwd: Re: Establir la llengua subsidiaria]

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-11-05 10:02:54 UTC

El Tuesday 04 November 2008 13:54:56 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Hola, com podeu veure als missatges que reenvio, estic intentant definir
> l'ordre de prioritat dels idiomes d'un entorn GNU/Linux.
> Faig proves amb un Live-CD.

Bondia a tots,

amb un LiveCD de Ubuntu o Debian es poden personalitzar molts de parametres
escrivint-los al /etc/live.conf i regenerant el ramdisc inicial,
a més podem mirar els scripts d'arrancada per saber com es modifica el sistema
operatiu segons cada paràmetre, analitzant els fonts dels paquets
live-initramfs de Debian o casper de Ubuntu.

en el cas de canviar la prioritat dels llenguatges, podem fer-ho a nivell de
tot el sistema o per a cada usuari,
per el sistema hem d'escriure les variables en el fitxer /etc/default/locale,
per exemple,

#  ************************
#  File generated by update-locale
LC_TELEPHONE=ca_ES.UTF-8
LC_CTYPE=ca_ES.UTF-8
LANGUAGE=ca_ES:ca:es_ES:es:en_US:en
LC_MONETARY=ca_ES.UTF-8
LC_ALL=ca_ES.UTF-8
LC_ADDRESS=ca_ES.UTF-8
LC_COLLATE=ca_ES.UTF-8
LC_NAME=ca_ES.UTF-8
LC_PAPER=ca_ES.UTF-8
LC_NUMERIC=ca_ES.UTF-8
LC_MEASUREMENT=ca_ES.UTF-8
LC_TIME=ca_ES.UTF-8
LANG=ca_ES.UTF-8
LC_IDENTIFICATION=ca_ES.UTF-8
LC_MESSAGES=ca_ES.UTF-8

si cada usuari ha de tenir la seva configuracio, escrivim les variables
anteriors al fitxer $HOME/.bashrc

espero que solucioni alguns dubtes,

Jordi Pujol