[gilug.org] Pessima politica de NVIDIA

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-05-16 14:59:07 UTC

El Friday 16 May 2008 16:23:41 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Companys, companyes,
petits i grans, nois i noies,

> Ja porto força mesos barallant-me amb la configuració gràfica
> d'ordinadors de sobretaula i portàtils, i he arribat al punt
> d'afartar-me de la prepotent companyia NVIDIA, que ni tan sols és
> competent per a donar solucions amb els seus drivers privatius.

jo també hi porto temps, però ara crec que Nvidia funciona,

> Si us trobeu amb una targeta gràfica NVIDIA que casa bé i a la primera
> amb una distribució de GNU/Linux (siqui amb controladors lliures o
> privatius), sentiu-vos afortunats. Jo també m'he trobat amb escenaris en
> què tot va bé amb una VGA NVIDIA, però quan no és així, aleshores
> retrocedeixes al sistema Microsoft, en què sembla que trepitgis ous, i
> has de creuar els dits cada vegada que et diuen que toca reiniciar.

estem fent apologia del desastre ?
hauria de ser delicte !

> En canvi, amb xips de ATI/AMD o Intel m'he trobat amb casos en què a un
> portàtil acabat de sortir al mercat li funcionen els controladors
> lliures a la primera i pot utilitzar acceleració 3D i efectes
> d'escriptori Compiz.

el driver ATI fglrx ha donat molts més problemes que el de NVidia,
hi ha numerosos casos de fallades en crides al sistema operatiu i haver
d'aturar i tornar a engegar el servidor X,

també ara més tenim el drivers lliures ATI/Radeon, el codi en que es basen es
va posar en el domini públic fa menys d'un any. Gràcies a l'esforç del equip
de desenvolupament en dos o tres mesos vàrem disposar de driver 2D. Crec que
la versió 2 ja fa 3D.

encara que tú Narcís hauries de fer una penitència per les paraules que acabes
d'escriure, t'ensenyaré la manera de fer una senzilla (i molt potent)
configuració en Debian:

mv /etc/X11/xorg.conf  /etc/X11/xorg.conf.copia

debconf-communicate -fnoninteractive configuracio << EOF
SET xserver-xorg/config/inputdevice/keyboard/layout es
SET xserver-xorg/config/inputdevice/keyboard/options altwin:super_win
SET xserver-xorg/config/inputdevice/keyboard/variant cat
SET xserver-xorg/config/inputdevice/keyboard/model pc105
SET xserver-xorg/config/monitor/use_sync_ranges false
FSET xserver-xorg/config/monitor/use_sync_ranges seen false
EOF

nvidia-xconfig --depth=24 --use-edid --allow-ddcci --composite --render-accel --allow-glx-with-composite --disable-glx-root-clipping --add-argb-glx-visuals --include-implicit-metamodes --no-logo --twinview --twinview-orientation=LeftOf --twinview-xinerama-info-order=DFP,CRT

aquestes ordres fan una configuracio molt potent amb vàries pantalles, opcions
per 3D, selecció del monitor principal, etc
en ella es poden seleccionar molts de paràmetres, proveu i remeneu al vostre
gust !

Salut,

Jordi Pujol