[gilug.org] Neteja de disc USB

2008-03-11 11:45:24 UTC

Quan m'he volgut assegurar de què en un disc dur (o també de 3,5") no hi
queden els virus del programari privatiu, una cosa que he fet sempre ha
estat editar-ne directament els sectors principals i esborrar-ho tot
escrivint zeros.
Aleshores creo una nova taula de particions i/o formats de nou. Això
sempre ho he fet arrencant amb un CD-ROM amb MS-DOS i Norton Diskeditor.
Resulta un mètode 100% eficaç perquè t'ho carregues tot.

Un amic m'ha deixat un llapis USB de 512MB de memòria on hi tenia
problemes, i els antivirus se li queixen. L'he endollat amb una
GNU/Linux i no m'ha reconegut ni la presència del dispositiu. Aleshores
l'he endollat amb un MSWindows, i he vist el cacau que hi havia:

Un virus li ha mogut la partició principal i ha creat una segona
partició de 1MB, on ha colocat el seu material víric, ha infectat els
sectors d'arrencada i MBR,... i el més fotut: ha marcat les dues
particions com a actives per a boicotejar qualsevol intent de rectificar
les particions. Bé, el MSWindows reconeix el dispositiu connectat i m'ha
permès formatejar ambdues particions, però res d'eliminar-les.

Després de formatejar amb MSWindows, he arrencat de nou amb una Ubuntu
(amb el llapis ja posat) i ha estat la única manera de què em muntés les
dues particions. Però GParted no reconeix ni deixa triar el dispositiu
"sdb" que hi correspon.

He mirat el programa "Lisnux Disk Editor", però sembla que només serveix
per a editar DINS una partició, i no per a editar els sectors físics
d'un disc.

Algú sap una manera d'esborrar el contingut dels sectors físics d'un
disc?

Gracies.