[gilug.org] Aviso de Canon de distribuidores (sgae)

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2008-07-02 20:17:02 UTC

El Dimecres 02 Juliol 2008 19:15:27 Jordi Pujol va escriure:
> El Wednesday 02 July 2008 16:35:51 Albert Coronado va escriure:

> Hola a tots,
>
> em sembla que amb aquest impost es carreguen un sector que ja es troba prou
> tocat amb salaris baixos, explotació laboral, competència a sang i fetge,
> directius que creuen que l'anàlisi d'una aplicació son quatre pàgines, que
> la feina es fa tocant quatre tecles, etc,
>
> Molts de nosaltres no ens dediquem ni en broma a activitats
> relacionades amb continguts que poguin estar relacionats amb els drets
> d'autor corresponents a les obres que representa aquesta societat.

JO SÍ que m'he dedicat a activitats relacionades amb drets d'autor, i tot això
és una farsa com una casa. Unes entitats gestores de drets d'autor, seguint
les pautes del sector a nivell global (que si pirateria que si restriccions
al compartiment de fitxers, que si còpies, que si estem matant la música...),
tot això que sona molt "nostre" és una cosa que no s'ha inventat l'esgae i
demés.

El tema de propietat intelectual va des de patents de programari fins a música
o pel·lícules, passant per patentar el principi actiu de plantes usades i
millorades pels habitants del tercer mon per part de multinacionals
químico-farmacèutiques.

Per tant no ens colen un gol, és part d'una lluita molt més àmplia. Ells
(l'esgae s'entén) s'enfilen al carro, fan les seves campanyes i es munten
el "mega-bisnes".

Jo, ara, haig de pagar per la càmera de fotos per fotografiar a les meves
filles, per la càmera de video per filmar-les, pels cds i dvds per desar les
dades o reproduir les pel·lícules, pel disc dur de l'ordinador...

Permeteu-me que em baixi la música i les pelis que em surti dels collons, i si
algú em vol rebatre algun punt, us ho raono. (Tot des de l'òptica de músic
estafat per l'esgae).

Per cert, avui precisament, navegant he trobat una curiosa notícia (no  en
sabia res, i no us en poso l'enllaç, però suposo que és fàcil de trobar)
sobre una demanda a nivell internacional de Peer Music contra Termidor per
una cessió de drets per part del govern cubà a aquesta darrera empresa per a
la gravació i venda de determinats temes musicals. Peer van posar el crit al
cel per tenir els drets d'aquests temes registrats pels seus autors.... drets
que no cobren curiosament des de l'any 59 (any de la revolució), mentre que
Termidor si els paga el que es compromet. Estem parlant de clàssics de la
música cubana molt versionats.
Curiós no?, ara els putes de Peer se'n recorden dels contractes.

Apa, siau

Salut

Dani