[gilug.org] Aviso de Canon de distribuidores (sgae)

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-07-02 17:15:27 UTC

El Wednesday 02 July 2008 16:35:51 Albert Coronado va escriure:
> Hola Jordi,
>
>  No se si aquesta llista es certa o falsa. Però la realitat no esta gaire
> llunyana ja que jo l'altre dia vaig comprar una impresora laser multifunció
> per 160 Euros + 120 Euros de CANO i la resta de CANONs segueixen
> una pauta semblant.
>
>  Salutacions,

Hola a tots,

em sembla que amb aquest impost es carreguen un sector que ja es troba prou
tocat amb salaris baixos, explotació laboral, competència a sang i fetge,
directius que creuen que l'anàlisi d'una aplicació son quatre pàgines, que la
feina es fa tocant quatre tecles, etc,

Molts de nosaltres no ens dediquem ni en broma a activitats
relacionades amb continguts que poguin estar relacionats amb els drets
d'autor corresponents a les obres que representa aquesta societat.

Pot ser per què els que venen aparells posarem uns preus sense competència,
i podem tenir clar que ara vendrem molt menys, Com que el mercat és molt més
obert a l'exterior els clients trobaran altres botigues que no apliquin
aquest impost.

Pot ser per què els que fem servir els aparells per altres activitats,
professionals o de lleure, ens fot enlaire el negoci, ja que els aparells ens
sortiran més cars i ens encarirà el resultat final,

Igualment aquest impost representa una barrera psicològica per els dirigents
d'una empresa que s'ho pensaran dues vegades per fer una despesa no
relacionada amb la finalitat a la que destinen les màquines,

Abans quan una empresa comprava una fotocopiadora, deien que no tenia sentit
el cànon, dons ells només feien fotocopies dels seus papers.
Ara a més a més discutiran cada disc dur, memoria flash, impressora, etc, etc,
etc..

es. va bé, i nosaltres, cada vegada millor,

Salut,

Jordi Pujol