[gilug.org] compartir dues xarxes

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-02-15 11:56:54 UTC

El Friday 15 February 2008 12:45:39 Eduard va escriure:
> [...]
> Ara tinc configurat iptables d'aquesta manera. (directament i xapuserament
> a partir del /etc/rc.local)
> iptables -F
> iptables -t nat -F
> iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.29.0/24 -d 0.0.0.0/0 -j
> MASQUERADE echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
>
> Ara disposarè a més de una altra conexio a internet per adsl que posaria a
> eth2 (amb ip estàtica però de rang local 192.168.1.2)
> M'agradaria si sabeu d'algun script o les regles d'iptables per que la
> xarxa local (eth1) es conecti a internet via eth0 o be eth2

I tant !
http://www.gilug.org/?q=node/296

el mes senzill sera l'apartat Enrutament Estàtic -> Una sola zona amb dos
routers
i n'hi ha més

> Si no toco res, i conecto eth2, la xarxa local usarà indistintament eth0 o
> eth2?

els kernels més nous poden tenir varies rutes per defecte actives al mateix
temps,
algu sap com distribueixen la carrega ?