[gilug.org] compartir dues xarxes

Eduard festuc gmail com
2008-02-15 11:45:39 UTC

Vull modificar un servidor que ara té accés a internet directament amb ono
(la ip de eth0 es dinàmica i del rang d'internet) i comparteix a través de
eth1 a una xarxa local.
eth1 ip 192.168.29.1
Ara tinc configurat iptables d'aquesta manera. (directament i xapuserament a
partir del /etc/rc.local)
iptables -F
iptables -t nat -F
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.29.0/24 -d 0.0.0.0/0 -j MASQUERADE
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

Ara disposarè a més de una altra conexio a internet per adsl que posaria a
eth2 (amb ip estàtica però de rang local 192.168.1.2)
M'agradaria si sabeu d'algun script o les regles d'iptables per que la xarxa
local (eth1) es conecti a internet via eth0 o be eth2 balençejadament.

Si no toco res, i conecto eth2, la xarxa local usarà indistintament eth0 o
eth2?

Moltes gràcies.

--
Eduard Vidal i Tulsà.