[gilug.org] Recuperacio d'un llapis de memoria

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-02-05 09:50:15 UTC

El Tuesday 05 February 2008 10:30:34 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Bones,
>
> Fent cas d'una guia per internet, amb un tal "isotostick.sh" he fet que
> un llapis de memòria m'arrenqui un sistema operatiu com si fos un
> Live-CD, mantenint el format FAT que venia amb el dispositiu.
>
> El problema està en què aquesta unitat a quedat marcada com a "només
> lectura" i ara ja no hi puc modificar res (voldria buidar-la). He provat
> de fer "sudo chmod -R 777 /media/llapis" però em diu "Read-only file
> system". No puc ni esborrar fitxers, ni crear carpetes.
>
> Algú sap com ho puc solucionar? Cal formatar? Com es formata un llapis
> [...]

no se si es pot canviar l'indicador de nomes lectura en un pendrive,
potser hauriem de fer enginyeria inversa del programa isotostick.sh ?

o sino formatejar,
amb fdisk, pots fer particions eliminar-nes, canviar el tipus de la partició,

també hi havia una  eina de formatejar de HP que anava molt be

USB formatter tool

fa temps la havia fet servir:

http://www.gilug.org/?q=node/289#formatejar

pero ara deu haver canviat de lloc a la web de HP,