[gilug.org] Paquets no actualitzats

Quim Rovira quim rovira gmail com
2008-12-23 14:58:00 UTC

Si no m'equivoco, l'actualitzador de paquets gràfic integrat en les
darreres debian actualitza tota mena de paquets., independentment de
la seva categoria (base, editors, etc.). El problema és que la
resolució de dependències a vegades o bé no té solució (p.e: han
actualitzat al repositori els paquets d'un programa per corregir un
error, però encara no hi han pujat la llibreria de la qual depèn), o
bé te vàries solucions diferents (p.e:llibreries complementàries, l'ús
de l'etiqueta "provides" del sistema de paquets d'apt, etc.)...
Resumint, si mires l'aptitude veuràs que sol oferir sempre diverses
opcions a l'hora de triar quins paquets s'actualitzen i quins no, en
cas que aparegui un conflicte.
Tot això, evidentment, es simplifica amb les eins gràfiques, i de fet,
si es presenta algun conflicte, ja apareixen els paquets afectats a
sota de tot i apareix també un "pop-up" on informa del conflicte i
avisa dels paquets no s'actualitzaran.

En les versions estables això es produeix molt poc, però amb la
testing o la unstable (de la qual sóc fan perquè m'encanta que sempre
falli alguna cosa) és el pa de cada dia. De tota manera, jo et
recomanaria que no t'hi capfiquis, i si has d'actualitzar paquets
facis directament un "apt-get dist-upgrade", ja que de tota manera
abans de fer res et diu què instal·la, què esborra, què actualitza,
etc. i et demana confirmació per fer-ho.
Si malgrat tot hi ha alguna cosa que no es vol actualitzar, sempre
pots entrar al dselect i sel·leccionar (+) el paquet conflictiu.
Aleshores et porta a una subllista de paquets on només hi apareixen
els que formen part del conflicte, perquè puguis veure fàcilment quin
paquet falla, falta, etc.

Crec que és més o menys això :)

Salut!