[gilug.org] Portatil 100% Linux

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2008-04-20 13:44:47 UTC

Hola a tots,

ultimament amb la meva propia distribucio Live feta per mí segons les
instruccions del projecte Debian Live (encara no l'he distribuit)
he fet funcionar perfectament varis portatils nous de trinca,
clar que no ha és tant sols instal.lar i ja està, sinó que han portat una
estona de feina,

entre ells:
un Toshiba Satellite A2xx amb camera de video, lector de usb, wifi, tarja
nvidia, bluetooth
un HP 6715b amb bluetooth, wifi, video ATI radeon, lector de targetes,
un Compaq Presario F720C amb camera, video nvidia i wifi

el millor de tots el Compaq Presario, dona menys problemes amb els drivers

la part més important és el kernel, quan més nova és la versió més drivers
porta integrats, excepte en el cas del HP 6715b que porta una tarja Ethernet
en que el driver no es open source i s'ha de compilar apart.

en aquests he posat el JPLive en el disc dur, en una particio de 5 GB; i la
resta queda disponible per a fitxers d'usuari. En resum, un sistema operatiu
de menys de 1 GB, que treballa en memoria RAM, quasi no accedeix al disc i té
una velocitat inmillorable,

Amb els dos GB que porten ara la majoria de portatils per un ús normal
d'usuari en sobra més de la meitat,

Salut,

Jordi Pujol

El Sunday 20 April 2008 01:15:27 xavi linux va escriure: