[gilug.org] Portatil 100% Linux

Eduard Vidal i Tulsà festuc gmail com
2008-04-20 09:57:14 UTC

Jo et puc donar un parell de consells.
Agafa la última versió disponible d'alguna distribució live que et vingui de
gust.
(A mi la Mandriva 200*.* (ara 2008.1) ONE, per fer això, me va molt bé) li
dius al de la botiga que insisteixes en posar el cd abans de comprar (si es
al mediamark, o algun d'aquestos grans, el pilles i ho proves a casa
tranquil)
El que has de fer es abans que salti el assistent d'instal·lació del windows
fas que arrenqui amb el teu live cd.
Un cop a dintre el linux comprova que la gràfica funciona bé (ara no solen
donar problemes), que detecta la wifi (si agafes un centrino, segur que
funciona) i sobretot comprova el so i la webcam. Hi ha portàtils que no duen
ni micro ni webcam... Però per si de cas:
Amb el so sempre es el que hi sol haver-hi més problemes. Jo per exemple puc
escoltar i no puc gravar...
Escolta algun mp3, i grava algun só...
Amb la webcam, obre el kopete, i ves a preferències, si et surt el teu
careto es que funciona bé ;) (el Kopete només està a la versió de KDE, pero
amb la versió Gnome de ONE hi altres programes)
Si pots triar (és a dir si tens pasta) pilla alguna cosa amb nvidia de
gràfics, una de la serie 8000 va de co?????. La de ATI tambe va força bè, i
la Intel x1300 (la que solen dur els centrinos baratets, o amb  enfocament
més profesional)  els 3D no acaben d'anar del tot fins.
Si tens una empresa i vols bo i baratet pillat un VOSTRO 1000 que duu doble
procesador AMD, gràfica sencilla ATI, i un preu realment molt competitiu, la
llàstima es que no volen vendre'l a particulars...
Jo per barat agafava un model anterior també de DELL que es deia inspiron
1501 dels que n'he montat un parell i van francament bé...
Si tens pasta llarga els Mac (apple) Tinkpad (IBM/lenovo) i VAIO (sony)
solen estar molt documentats, ja que son joies, i quan la penya els pilla
s'entreté molt a documentar la instalació del linux. Amb aquestos només has
de dir quin model t'agrada i posar-ho a google, i et diran que tal.
Amb altres marques acer, dell,  asus,  i totes aquestes menys glamuroses
també  es una bona opció  fer una cerca a google, a veure que diu ;)
A més quan sàpigues quin t'agrada comenta-ho a la llista, i te direm si a
priori ha de funcionar bé o no...