[gilug.org] clients linux server AD w2k3

David Casals hakd0c telefonica net
2007-09-18 09:31:19 UTC

Hola a tots.

Algun dia aconseguiré que el sistema em funcioni perfecte :-p

Faig un petit resum per no anar a buscar tots els mails anteriors.

He posat el meu Ubuntu 7.04 com a client d'un Active Directory.

El problema be amb intentar sincronitzar els grups del linux amb els de
l'AD.

Si creo a l'AD els grups que tinc en linux com que no tenen el mateix
GID m'els reconeix com a grups diferents.

Al fitxer /etc/group no puc posar com a usuari d'aquell grup un altre
grup. M'explico.

He creat a l'AD un grup d'usuaris, on el meu usuari en forma part, un
grup anomenat linux.
He intentat modificar el /etc/group i afegir-hi el grup d'usuaris de
l'AD però aquest fitxer (que jo sàpiga) només accepta usuaris i no grups

Exemple (tros del fitxer /etc/group)
video:x:44:dcf,linux
sasl:x:45:
plugdev:x:46:haldaemon,dcf,linux
admin:x:117:dcf,linux

La solució que em donen a
https://help.ubuntu.com/community/ActiveDirectoryWinbindHowto no m'hes
viable ja que em diuen que vagi apuntant el nom dels usuaris al fitxer
/etc/group, però això no ho veig practic per a gestionar un grup
relativament voluminos d'usuaris i d'equips.

A algú se li acudeix alguna altre solució?

Atentament
David Casals
hakd0c