[gilug.org] [ot] targes tdt

David Casals hakd0c telefonica net
2007-09-05 16:11:23 UTC

En/na Gaspar Segues ha escrit:
> [...]
> posa aquests.
> Els legals són els que es monten a les comunitats i cases noves.
> Amplifiquen només les freqüencies de cada canal de la teva zona. N'hi
> han que porten un mòdul per cada canal (cada canal val uns 50€ a uns 15
> canals aprox. amb canals analògics i digitals... ves sumant) i d'altres
> que porten una centraleta que val uns 500€ i es programable. Surt més a
> compte la centraleta ja que quan algú dicideix canviar els canals de la
> zona només s'ha de reprogramar. En els altres s'han de llençar els
> moduls de canal que no calen i comprar els nous.

Ho he provat a dos llocs, a un segur (pel què dius que es dels ilegals)
ja que l'antena va directe i i tinc una caixeta blanca (que es pot
trobar a qualsevol ferreteria) que fa d'amplificador.

En el segon cas ho he provat en una casa que la seva construcció no te
mes de 9 mesos, per tant suposo que deu portar dels legals. :-p

> [...]
> b) La capturadora rep la senyal però les propies interferencies del PC
> l'anul·len.
>
> Jo crec que pot ser la última ja que amb la meva, en el mateix connector
> que la tele, tinc pitjor senyal analògic.  Targes de més potència no és
> correcte, hauria de ser una tarja amb més selectivitat i a poder ser,
> com ve dius, preamplificada en la seva entrada. Desconec quin models
> porten preamplificador, però si tens algun amic instal·lador, seria bo
> que et mires la senyal que reps on connectes la capturadora.

Jo també em decanto per la segona opció, ja que el què faig es
desconectar el cable del dvd-tdt i connectar-lo a la de l'ordinador.
Així sense fer res especial.