[gilug.org] [ot] targes tdt

Gaspar Segues g k udg es
2007-09-05 15:27:17 UTC

Hola David.

A veure si puc ajudar, o ho empitjoro. ;-)

A l'antena de casa teva ja deus tenir un amplificador de senyal.
Segurament deus tenir-hi un dels anomenats de banda ampla, o sigui que
ho amplifica absolutament tot, interferencies incloses. De fet no són
legals però com que valen 50€ contra els 600€-1000€ dels legals, tothom
posa aquests.
Els legals són els que es monten a les comunitats i cases noves.
Amplifiquen només les freqüencies de cada canal de la teva zona. N'hi
han que porten un mòdul per cada canal (cada canal val uns 50€ a uns 15
canals aprox. amb canals analògics i digitals... ves sumant) i d'altres
que porten una centraleta que val uns 500€ i es programable. Surt més a
compte la centraleta ja que quan algú dicideix canviar els canals de la
zona només s'ha de reprogramar. En els altres s'han de llençar els
moduls de canal que no calen i comprar els nous.

Recapitulem. Suposem que tens la de banda ample. Com que el teu DVD-TDT
decodifica, vol dir que t'arriba algun canal amb senyal suficient on el
tens connectat. A partir d'aquí has d'esbrinar perquè no decodifica la
teva tarja. Pot ser que:

a) tinguis massa perdua de senyal, ja sigui pel cable de l'antenna que
es defectuós en el tram del DVD-TDT a on connectes la capturadora,
b) La capturadora rep la senyal però les propies interferencies del PC
l'anul·len.

Jo crec que pot ser la última ja que amb la meva, en el mateix connector
que la tele, tinc pitjor senyal analògic.  Targes de més potència no és
correcte, hauria de ser una tarja amb més selectivitat i a poder ser,
com ve dius, preamplificada en la seva entrada. Desconec quin models
porten preamplificador, però si tens algun amic instal·lador, seria bo
que et mires la senyal que reps on connectes la capturadora.

També pots provar de medir-ho amb el DVD-TDT que segur que en les
opcions hi ha un lloc que et diu la senyal que rep i la qualitat total.
Compara els dos llocs on connectes a veure quina diferencia hi ha.

Bé, perdoneu la parrafada. Espero que et serveixi d'alguna cosa.

A la teva disposició.

Gaspar.

En/na David Casals ha escrit: