[gilug.org] Comanda d'engegada

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-03-31 14:22:17 UTC

A Dissabte, 31 de Març de 2007 15:17, Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Malgrat a qui li pesi, faré una analogia amb Microsoft Windows per a fer
> una pregunta:
>
> Igual com a la carpeta "Inicio" del menú de programes de MSWindows s'hi
> pot posar un enllaç que s'engega quan l'usuari inicia la sessió
> d'escriptori, es pot fer el mateix amb Gnome i KDE?

es que no feia pas falta cap comparació d'aquesta classe, n'hi hauria prou amb
descriure el problema

> No em refereixo a quan s'inicia l'ordinador, sinó quan s'inicia la
> sessió d'usuari i/o escriptori.

en KDE es tracta de crear enllaços a programes en la carpeta,

~/.kde/Autostart
( ~ equival  al directori $HOME )

el enllaços poden ser
- del tipus desktop, que es fan arrastrant una icona del menu fins a aquesta
carpeta
- enllaços simbòlics fets amb el shell
ln -s /bin/konqueror $HOME/.kde/Autostart/konqueror
- o també posari programes executables complerts d'algun tipus

en GNOME es modifica
~/.gnome2/session-manual
pero és més fàcil afegir-los amb el GNOME Control Center.

referències:

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Autostart_Programs

> Ja veieu que aquests dies estic "preguntón"..

ja va bé, així veiem les inquietuts i necessitats del personal.