[gilug.org] Consola SSH desconectada

Quim Rovira quim rovira gmail com
2007-03-13 15:48:16 UTC

Em sembla que ho enfoques al revés.

El que hauries de fer és:

host1$ ssh host2
host2$ screen
host2$ <executar el que vulguis que quedi latent, diexant-ho
funcionant al background amb CTRL+Z i fg %1>
host2$ screen -d
host2$ logout

un cop fet això, si tornes a fer ssh al host2 i fas un "screen -list"
veuràs un identificador, que pots usar amb "screen -r -d
<identificador>" per recuperar la pantalla...

A mode d'exemple, si vols, prova això:

host1$ ssh host2
host2$ screen
host2$ for ((i=0;;i=$((i+1)))) ; do echo "Tenim $i" && sleep 1; done &
Tenim 0
Tenim 1
host2$ screen -d
host2$ logout

i al cap d'una estona

host1$ ssh host2
host2$ screen -list
There is a screen on:
        28031.pts-5.pcbarrero   (Detached)
1 Socket in /var/run/screen/S-qrovira.
host2$ screen -r -d 28031.pts-5.pcbarrero
host2$
Tenim 100
Tenim 101

És a dir, el que tindràs és el procés executat en remot i
"desconectat" de l'entrada/sortida del ssh, pel que pots sortir,
entrar al cap d'una estona, i recuperar el control..
Seria més com entrar en un dels terminals que tens disponibles fent
CTRL+ALT+numero però remotament.

Els meus 2 rals sobre el tema, espero que hagi ajudat!

Quim.