[gilug.org] [Fwd: Re: manual debian e17 fet]

Jordi Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-02-20 10:05:36 UTC

> lo que veig que abans (l'any passat) el apt-proxy havia tingut molts
> informes d'error de connexio, pero ara ja estan solucionats,
> he fet una instalacio que a mes assegura la connexio passant per l'squid,
> tots dos instalats a la mateixa maquina,
> amb dues vegades la mateixa instalacio de debian amb el cd netinst, la
> primera ha tardat lo que es normal, una hora i picu nomes per descarregar,
> mes de dues hores per completar la instalacio,
> la segona s'ha completat totalment nomes amb mitja hora,
> ha funcionat perfectament, sense talls ni cap problema,

he mirat la mida del repositoris de debian, per i386 amb fonts,
amb stable, testing, unstable i experimental son 55 GB

testing i unstable son 34 GB
i nomes testing (sense fonts) son 13 GB

jo em veig en cor de fer el mirror del testing amb arquitectura i386 sense
fonts en un pc local i mantenir-lo al dia amb alguna utilitat com el
apt-mirror.

> [...]
>
> I una pregunta, que no se si ja ho habies dit,
> com vas configurar l'squid en mode transparent ? amb Debian ? amb el kernel
> standard o un kernel recompilat ?

> exacte, per els que volgueu fer instalacions a la party, si hi ha el meu
> ordinador com a servidor de comunicacions, entre tots podem anar estudiant
> la configuracio de la xarxa :
> - la distribucio fisica de la xarxa, amb les dues targes ethernet que porta
> pot fer de passarela i podem instalarhi el DNS, squid, apt-proxy, DHCP,
> - podem pre-carregar els paquets .deb que volgueu per donar velocitat a les

David,

la configuracio de la teva maquina es superior a la meva, un per la memoria la
meva nomes te 512 MB, i alta, la tarja de xarxa nomes es de 100 Mbits/sec,
i en aquest proces de cache la tarja de xarxa es posa a tope, amb tant sols un
client arriba a 10MBytes/sec, que deu ser lo maxim que dona la tarja,
i en un proces de multicasting com el que ha de fer aquest servidor quan
tingui mes de tres o quatre clients, la velocitat de la xarxa es fonamental i
la capacitat de memoria també,

crec que hem de decidir si vols instalar-ho i et dono les configuracions
o voleu que porti la meva maquina,