[gilug.org] El LiveCD muntar el propi CD

Jordi Pujol jordipujolp gmail com
2007-12-23 12:23:35 UTC

Bondia a tots,

El paquet casper que fa servir Ubuntu live CD permet live-Snapshots que son
imatges de disc que es copien en el sistema operatiu amb l'escript initrd, i
després engega el sistema amb la copia sencera,

no obstant aquesta caracteristica ha estat molt discutida i moltes vegades
s'han reportat errors de funcionament i inclus s'ha dit que no funcionava,

el paquet live-initramfs que desenvolupa l'equip DebianLive va començar com
una branca de Ubuntu "casper" ara està molt més avançat, i permet moltes
altres opcions com la de afegir un fitxer amb format ext2 o ext3 a un sistema
de fitxers live

http://wiki.debian.org/DebianLive

actualment faig servir un sistema operatiu DebianLive que arranca des del disc
i té persistència en disc dur del directori personal
També afegeixo al sistema operatiu live vàries aplicacions externes
comprimides en fitxers de format ext3 perquè canvien molt sovint,

aquest és sens dubte el sistema operatiu més ràpid perquè treballa en memòria
RAM i no grava en disc les operacions del sistema, sino tant sols els fitxers
de l'usuari i les seves configuracions,

Sens dubte, aquest sistema operatiu suposa un canvi en la manera de treballar,
per actualitzar-lo s'ha de modificar la imatge original i tornar-la a
comprimir,
les anotacions del sistema i els fitxers de cache es perden quan s'atura
l'ordinador,
però té una velocitat incomparable i a més no es pot corrompre per accions
incorrectes de l'usuari o instal.lacions errònies.

El Sunday 23 December 2007 12:42:59 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Ho provaré amb un ordinador amb 1GB de RAM, però jo he vist algun
> Live-CD que sense precarregar-se sencer munta la pròpia unitat.
>
> Amb GNU/Linux és possible muntar vàries vegades una mateixa unitat de
> disc? Per exemple, muntar /dev/sda1 com a /media/un i /media/dos
> simultàniament.

per muntar una altre vegada un recurs que ja està muntat, fan servir un truc
per donar aquesta aparença a l'usuari, en realitat no el tornen a muntar sino
que enllacen els directoris de muntatge

mount -o bind /live/image /cdrom

> El dg 23 de 12 del 2007 a les 12:03 +0100, en/na Enric Vergés i Prats va
>
> escriure:

és molt més ràpida una memoria d'algun tipus USB,CF,SD,MMC,etc que un CD
i a més permet crear una partició R/W per els fitxers personals

prova el DebianLive, potser et costarà una estona posar-lo en funcionament
però veuràs que té moltes possibilitats,

Bon Nadal a tots,

Jordi Pujol