[gilug.org] Dubte sobre carpetes de correu-e

2007-08-08 10:46:31 UTC

Bones,

Porto molt temps barallant-me amb l'emmagatzematge de carpetes de correu
electrònic a llarg termini, doncs ara pregunto un detall tècnic sobre el
tema:

Hi ha algun format de magatzem de correu que sigui ben compatible entre
programes?
Fa anys vaig estar utilitzant el magatzem ".PST" de Microsoft Outlook, i
això em permetia moure i reutilitzar aquest magatzem amb molta facilitat
tot i canviant de versió del client de correu de Microsoft, de
distribució de sistema operatiu Microsoft, de xarxa, d'ordinador, etc.
Però ara no sé com fer-ho en un entorn de programari lliure.

Veig que si utilitzo una bústia POP3 amb Mozilla Thunderbird, aquest
programa emmagatzema els missatges d'una manera que fins i tot costa de
traspassar a un altre ordinador amb el mateix programa. Si ho faig amb
Evolution o KMail, doncs ja no sé, tinc por de perdre dades pel camí i
no tinc una pila de PCs i instal·lacions i hores per a provar tant.

Moltes vegades veig que els clients de correu-e em permeten escollir
entre un magatzem de tipus "maildir" o de tipus "mbox", però també m'he
trobat que un "maildir" fet per un programa no me'l reconeix un altre
programa (ara no recordo quin), o reinstal·lant i recuperant còpies de
seguretat.

Algú coneix amb certesa una solució segura a llarg termini per a
emmagatzemar carpetes de correu-e sense perdre coses pel camí?

Gracies,
Narcís Garcia