[gilug.org] copia de seguretat d'un dvd comercial, per us propi

Jordi-Pujol jordi-pujol telefonica net
2007-08-01 12:39:04 UTC

A Dimecres 01 Agost 2007 14:05, xavi linux va escriure:
>   eps¡¡ hola llista
>
>   A veure, tinc uns quants dvd's comercials i francament no el voldria
> perdre
>    per una ratllada sense voler etc , doncs ja no es venen.
>    Algú te una idea de com fer-ho, si serveix, tinc instal.lat els ccs2, o
>    nomes em queda "ripejar", ??? no ès per cap top manta.. :)

si vols copiar la imatge iso, pots fer

dd if=/dev/cdrom of=/path/imatgecdrom.iso

després la pots duplicar amb el wodim:

wodim -v -eject dev=/dev/cdrom blank=fast /path/imatgecdrom.iso

ara, si vols convertir-lo en un altre format necessitaras més eines i molt de
temps de màquina,...