[gilug.org] [OT]: Proveu-lo

Xavier Diumé i Felip dil elsud org
2006-10-15 23:25:38 UTC

Bona nit a tota (la llista),
Aquest correu és una mica diferent dels que solen aparèixer a la llista, però
això lo de l'Off Topic.

Després d'uns mesos de feina a estones lliures he aconseguit deixar un blog en
fase beta de desenvolupament. Es tracta d'una vella idea que tenia quan vaig
començar la meva pàgina personal (http://www.dilblog.org). La vaig programar
tota de zero però no vaig alliberar-ne mai el codi perquè faltava fer una
feina de depuració. Amb el temps també he vista que l'estructura no
m'agradava així que he començat de nou.

No pretenc res amb aquest blog perquè sé que ja n'hi ha que son molt bons i
fan bé la feina. El que si que m'agradaria és que si teniu possibilitats us
el descarregueu i el proveu. Segurament el codi pot millorar i molt. No
pretenc que us el mireu detingudament, ni per sobre. Si teniu ocasió
d'intal·lar-lo em conformaré que me'n doneu l'opinió.

Funciona amb Php i mySQL, així que funciona com gairebé tots. Tot seguit us
comento un conjunt de característiques i coses que falten, i que per tant les
tindré en compte properament:

- L'entorn d'administració és molt cutre: si, però molt més ràpid, no hi ha
imatges i fa el que ha de fer.
- No permet gestió d'usuaris: es crea un usuari administrador des de
l'intsal·lador i això va a missa. Ho milloraré més endavant però els blogs
solen tenir un sol usuari. No és prioritari.
- Funciona amb el sistema de plantilles Smarty: és molt senzill crear
aparences.
- No és multiidioma: però ho serà només; cal implementar les funcions de
gettext. L'aplicació ja està preparada.
- Les imatges on es guarden? A la base de dades. D'aquesta manera quan fas un
dump de la BdD també guardes les imatges. A més incorpora la possibilitat de
guardar-les a una mida i redimensionar-les segons convingui sense necessitat
de tenir la imatge amb diferents mides(uf! no sé si s'entén massa el que he
escrit: proveu-ho!).
- El sistema encara no fa pings: però els farà d'aquí a no res.
- On afegeixo sistemes de votacions (tipus digg o meneame)? De moment s'ha de
fer des de les plantilles, però properament des de la zona d'administració.
-  i més coses...

El dilblog passa a ser la web del projecte, però tinc la intenció d'utilitzar
les recursos que ofereix lafarga.org per a la gestió de projectes. De moment
el continuaré desenvolupant, però no m'he plantejat el projecte. Si mai veiés
que hi ha gent interessada i que l'utilitza.... Ja tinc idees noves per a
properes versions...

Bé, ja em direu el què.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: no disponible