[gilug.org] [OT] Recomenacions per editor PHP

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2006-05-19 13:20:41 UTC

En/na K ha escrit:
> Hospes, de cop i volta s'ha animat la llista! Una estona que tingui
> donare una ullada al Eclipse + easy-lamp-1.0.0... Feia temps que
> m'havia de decidir per algo!
>
> I de passada, una cosa que tambe es demanava a la llista, i creien
> que hauria d'existir, he buscat, i aqui ho he trobat :-)
>
> http://wiki.thiesen.org/page/Fuseftp
>
> Fuse vol dir: "Filesistem in userspace", i es una capa intermitja (a
> nivell del kernel), que permet, mes o menys, que un usuari no "root",
> pugui fer-se la seva propia i ultima "capa" d'access a un sistema de
> fitxers qualsevol.

> [...]
Com monto algo amb fuse?
aixi?

mount -t fuse maquina: /lloc/per/montar/

jo ho faig amb shfsmount, que suposo que es el mateix però pasant per ssh.

es monta de dues maneres, amb una pila d'opcions (segir links, que si es
penja la conexio reconecti...)

shfsmount  /mnt/shfs (com a usuari)
mount -t shfs  /mnt (al fstab, com a root)

aqui ho teniu:

http://shfs.sourceforge.net/install.html

I logicament tens les avantatges de ssh

Claus d'autentificació (per no escriure contrasenyes)
Algoritmes d'integritat d'arxius, el que baixes es el que hi ha al servidor.
No cal tenir un servidor ftp al servidor, només cal un ssh-server
estàndar... el servei ftp esta caiguen en desus fins i tot al costat
fosc de la força, ara es baixen programes sftp (ssh), i sembla que els
servidors, a la llarga només aniran amb ssh... (menys als eua, que està
prohibit...)

I també tens els desavantatges de ssh

No es poden montar servidors ssh virtuals, si algú te accés ssh a la
teva màquina a pots revisar bé els permisos, per que tot lo que pugui
llegir, ho llegirà, tard o d'hora...

amb mandriva: urpmi shfs-utils
amb debian deu ser: apt-get shfs-utils

i per que els usuaris puguin montar, per defecte no es pot, per raons de
seguretat:
chmod u+s  /usr/bin/shfsmount /usr/bin/shfsumount