[gilug.org] El desenvolupament desinteressat

2006-03-21 15:32:35 UTC

Blackhold, una puntualització sobre la creació de programari lliure:

No és imprescindible actuar de forma desinteressada per a desenvolupar
programari lliure, ni pretendre un món millor (que si és així, fantàstic).
Una persona o una empresa pot crear tranquilament programari per a
solucionar-se la seva pròpia informàtica; la única cosa que li cal és no
prohibir als demés adoptar les mateixes solucions per a estar d'acord amb
les llicències de programari lliure.

Una empresa o professional pot perfectament crear un programa per a vendre'l
com a xurros (el programa i/o el servei) i obtenir diners essent aquest el
seu principal objectiu. Amb una llicència de programari lliure com la GPL,
el què no pot fer és prohibir als demés compartir aquest programa o
guanyar-se també la vida amb l'invent (això últim promociona el programa).

,
Narcis Garcia

----

Es desautoritza la cessio sense permis expres d'aquesta direccio de correu
electronic a cap publicacio o pagina-web, empresa o entitat aliena