[gilug.org] curset

marcfurti marcfurti yahoo es
2006-03-15 08:38:34 UTC

El dt 14 de 03 del 2006 a les 22:57 +0100, en/na Eduard Vidal i Tulsà va
escriure:
> En/na marcfurti ha escrit:
> Jo crec que alguna comanda els hi pots ensenyar, per que poden accelerar
> molt la feina de tractament de fitxers...
dpkg ? make ? a què et refereixes exactament ?

> Em sembla que per ara només tens dos clients, i jo que vaig dir que
> vindria a donar-te un cop de mà.
> En Dani, i en Toni.
Tinc en Dani i en Toni, 2 nois de l'universitat més 2 amics meus ... per
tan ja serien 6 persones que els interessa això si ningú al final
falla...
> Segurament no saben com funcionen les bases. Tots els estudiants volen
> arribar al final sense pendre gaire atenció a la capa intermitga. I als
> profesors els hi agrada explicar les capes intermitges per que son les
> que es poden extrapolar a les aplicacions més personalitzades (penso amb
> les aplicacions musicals d'en Dani...)
Capes intermitges ??? a què et refereixes ?? a compilar a maneta algun
programet ?

> En Dani, crec que ja domina el tema de remenar els seus propis arxius, i
> a en toni tampoc crec que tingui problemes en aquest aspecte...
> El que si és cert, es que a en Toni li vaig instalar kde i gnome, però
> entra amb kde per defecte, i en Dani, bueno en Dani té suse... o sigui
> que suposo que està al kde...
Jo no en tinc ni punyetera idea ni de kde ni de gnome ... (no els
utilitzo pk m'agrada probar cosses, com per exemple l'enlightenment
17 ... :P)
> Podries explicar una mica la filosofia de les capes de programari
> des del kernel fins al gestor de finestres i aplicacions gràfiques
> pasant per els dimonis del sistema. :)

Com configurar els dimonis ??
Què és un dimoni ?? quina funció fan i tot això ?
> També crec que es important explicar l'estructura de directoris.
> que si /boot/ /etc/ /var/ /home/ /root/ /mnt/ ~/
> ~/ (es el directori personal, en el cas d'en toni es /home/toni/)

Okas, però això són 5 minuts i encara no ... en aquest directori hi ha
això i això altra, en aquest altra hi ha X i en el següent hi ha Y ....
no ?
> També que les configuracions d'usuari es guarden a ~/.programa (per
> exemple lo del kde esta a ~/.kde/)

El home del user et refereixes, no ?
> Lo altre que cal coneixer es la comanda kill, o almenys fer-ho amb un
> gestor de tasques...
Kill -9 mygirlfrends :P xDDDDDDDDDDDDDDDDD
> encara que jo soc dels que prefereix kill `ps x |grep aplicacio`
> però clar s'hauria d'explicar pipes i ` `...

Escripts per matar processos ?
ps -aux | grep proces
kill -9 idproces ?

> jejeje la tina, per exemple :P
Bueno ... mmmm millor deixar el tema aquí, no hi ha ganes de
recordar-ho :P

> Jo ja et vaig dir que et donaria suport :)
> Aqui estem :)
OKAPS!!!!!!
> Però tu tens el càrreg de director :)
> mana'm!

Si la gent vol que fagi algun script com el que has dit ... primer
hauria de mirarm-'ho i saber-ho fer jo ... ja que jo no he fet
pràcticamnent res d'scripts ....

> Oi tant ;)
Pos llegeiu home!! :P
Fins ara!! ;)

--
http://dats.3utilities.com #El meu weblog personal on hi ha varis tipus de cosses,
notcies, problemes, vivncies, i altres cosses relacionades amb mi

LLama Gratis a cualquier PC del Mundo.
http://es.voice.yahoo.com