[gilug.org] curset

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2006-03-14 21:57:06 UTC

En/na marcfurti ha escrit:
> Bueno, ja hi ha una part feta del curset, ja tinc fetes les captures de
> pantalla per fer l'instal·lació, ara falta que em curri el contingut, el
> que explicaré mentre instal·lem l'ubuntu.
> Si us parlo de comandes, us rallareu molt ???
Jo crec que alguna comanda els hi pots ensenyar, per que poden accelerar
molt la feina de tractament de fitxers...

> Què voldrieu que expliques ??
Em sembla que per ara només tens dos clients, i jo que vaig dir que
vindria a donar-te un cop de mà.
En Dani, i en Toni.
Segurament no saben com funcionen les bases. Tots els estudiants volen
arribar al final sense pendre gaire atenció a la capa intermitga. I als
profesors els hi agrada explicar les capes intermitges per que son les
que es poden extrapolar a les aplicacions més personalitzades (penso amb
les aplicacions musicals d'en Dani...)
En Dani, crec que ja domina el tema de remenar els seus propis arxius, i
a en toni tampoc crec que tingui problemes en aquest aspecte...
El que si és cert, es que a en Toni li vaig instalar kde i gnome, però
entra amb kde per defecte, i en Dani, bueno en Dani té suse... o sigui
que suposo que està al kde...
Podries explicar una mica la filosofia de les capes de programari
des del kernel fins al gestor de finestres i aplicacions gràfiques
pasant per els dimonis del sistema. :)

També crec que es important explicar l'estructura de directoris.
que si /boot/ /etc/ /var/ /home/ /root/ /mnt/ ~/
~/ (es el directori personal, en el cas d'en toni es /home/toni/)

També que les configuracions d'usuari es guarden a ~/.programa (per
exemple lo del kde esta a ~/.kde/)

Lo altre que cal coneixer es la comanda kill, o almenys fer-ho amb un
gestor de tasques...
encara que jo soc dels que prefereix kill `ps x |grep aplicacio`
però clar s'hauria d'explicar pipes i ` `...

> Ajudeu-me, ja que el curset és per vosaltres, no per mi :P
> M'ho estic currant per què vull que surti una cosa que com a mínim
> estigui bé, tot i que suposo, que alguna cosa s'hi trobarà a faltar ...
> però bueno, l'intenció és aquesta!!!
> Què voleu fer mentre instal·lem l'ubuntu ???
> Què voleu que us expliqui ?
> La meva vida ? xDDD (és molt aburrida i la veritat, no hi ha gaires
> ganes de recordar moltes cosses ... )
jejeje la tina, per exemple :P

> En serio, que voleu que s'expliqui mentre es fa l'instal·lació ??
> Espero que algú participi i algú em respongui i que no em quedi sol
> ara ...
Jo ja et vaig dir que et donaria suport :)
Aqui estem :)
Però tu tens el càrreg de director :)
mana'm!

> Ens llegim!!!!