[gilug.org] Re: Resum de Llista, Vol 24, Publicació 14

Lourdes Mallorquí i Dani Fossas lourdes dani gmail com
2006-02-23 13:07:40 UTC

A Dijous 23 Febrer 2006 12:29, Albert Johé va escriure:
> Bé, en realitat si el que es pretén és fer un curs per la gent del
> GILUG, els continguts em semblen perfectes, però també vull dir que de
> la mateixa manera que es pot buscar com funciona el KDE a internet,
> també s'hi pot buscar com compilar un kernel. Òbviament és molt més
> ràpid i senzill fer un curs. Tot depèn del nivell dels alumnes, és
> clar.

Hola, com a interessat en el curset et responc.
En el meu cas tan sols he expressat el que m'interessava a Mí i no el que jo
pensi que hi ha d'haver. Si per motius laborals, com és el meu cas, has
utilitzat eines d'ofimàtica propietàries, téns la possibilitat d'usar-les
lliures de manera bastant intuitiva. Si has utilitzat un radio-cassete dels
anys 70 no has de tenir massa problemes a utilitzar un reproductor virtual
lliure. Si saps fer anar el menú de la tele, del video (sí, video) de casa,
pots tenir alguna possibilitat de fer anar un reproductor lliure. Però si no
téns idea d'informàtica (i no has tingut W$ per remenar) i vols tocar la
configuració per defecte del teu ordinador (amb una distribució GNU/Linux que
t'han instal·lat perque no en saps com posar-t'hi però que, per una qüestió
de principis has volgut que el teu 1er ordinador, has adquirit forçat per les
circumstàncies ja que les nenes creixen i han d'aprendre a moure's per
internet, etc.) per que téns inquietuds i interès en alguna vessant d'aquest
"mundillo", en el meu cas la música, llavors et trobes amb els kernels, les
compilacions, els mòduls, els drivers i companyia i no coneixes aquests
conceptes. Si consultes amb algú et diuen que facis un uname -a, un grep
nosequè i no saps que estàs fent. No vull aprendre informàtica ni ser un
expert però vull saber.
Estic a la llista per que penso que això és com una mena de comunitat i perque
m'ho van recomenar pels dubtes. L'he utilitzada poc però crec que ha respost
a les mínimes espectatives. He fet un su quan he tingut un problema de
privilegis i m'he arreglat alguna configuració. Però és poc.

> [...]
> a algú que no sap res d'informàtica ni de sistemes operatius no li
> pots anar a dir que carregui un mòdul perquè no sap ni què és ni per
> què serveix i el  que pensa és que perquè no es carrega sol si
> igualment s'ha d'usar :D
>
> Vaja... a mi el curs em sembla molt bé, però torno a dir que s'ha de
> veure a qui va dirigit. Perquè sembla que tothom sap o vol saber
> d'informàtica i no hi ha res més lluny de la realitat :D Encara
> recordo aquella install party de Banyoles, que sí, és veritat, es van
> instal·lar Ubuntus a tot cristo, però i què ha passat després? Algú

Com et deia, Jo sí que hi continuo i és per una qüestió ètica.

> I perquè no es fa un curs On-LINE? XD Això sí que podria tenir
> quòrum.... i ja que tenim la web, perquè no fer-la servir?
>

> Au doncs... Salut!!!

Que no decaigui, salut!