[gilug.org] Un cop de mà

Raul Perez raul web4linux org
2006-02-14 00:26:39 UTC

On Wed, 2006-02-08 at 20:07 +0000, Raul Perez wrote:

> I què és el que vols fer ?
> Instalar el modul ? On ?

I jo a més poso una llista de temes que m'agradaría donar i/o ser alumne
així a més que proposar podem descartar i prioritzar per interés :)

Tecnologíes Web
----------------

Patrons de programari amb PHP 5 ( aquest el prodría donar jo )

Descripció :
------------
Bàsicament explicar bé el MVC ( Model View Controller ) i exposar-ne un
parell més, suposo que el Factory i el Singleton per després trobar les
seves diferencies, millores i/o desavantatges.

Exercici pel taller :
---------------------
Construïr un mini-php-gallery

Audiència :
-----------
Forts coneixements de PHP.
Coneixements bàsics de OOP
Forts coneixements de desenvolupament web ( GET, POST, Formularis
etc ... )

Introducció a Ruby on Rails ( d'aquest m'encantaría ser alumne )

Introducció breu, descripció i pràctiques am baquest framework de
desenvolupament web.
MVC amb Rails.

Exercici del taller :
---------------------
Construïr un mini-bloc

Audiència :
-----------
Forts coneixements de OOP
Forts coneixements de desenvolupament web ( GET, POST, Formularis ... )

Linux
-----

Introducció a GNU/Linux i comandes bàsiques ( Pel Dats! )

Doncs això .. introducció al linux. Potser Dats que posis aquí el que
voldríes ensenyar.

Exercici :
----------
???

Audiència :
-----------
Usuaris novells amb linux recent instalat ? ;)

Altres
-------

Mono i GTK# ( Aquest també el puc donar jo )

Introducció a Mono i GTK#.
Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma amb Mono i GNOME. Exemple
de construcció d'una aplicació que funcioni amb Windows i Linux sense
cap canvi necessari.

Exercici :
----------
Lector de RSS bàsic

Audiència :
-----------
Coneixements forts de OOP
Coneixements bàsics de C#
Coneixements bàsics de Gnome, Glade, RSS, XML

Introducció a QT i entorn de desenvolupament KDE  ( En quest també
m'encantaría ser alumne )

Hum.. la idea sería que presentés una introducció a l'entorn de
programació en QT orientat al escriptori KDE.
El llenguatge suposo que hauría de ser C++ ja que si no m'equivoco és el
que es fa servir més en aquest projecte.

Com a exercici susposo que amb fer un HelloWorld i fer servir alguna de
les llibreries més importants de KDE ( KParts sería magńific ) ja hi
hauría prou.

CREATIVE COMMONS & GPL2 & GPL3 & Altres lliçències ( M'apunto a
escoltar!! )

Hi ha algún gurú que entengui bé tot el cacau que hi ha de lliçències ?
La problematica entre GPL2 i GPL3 ?
El pollo montat amb el DRM ?

Una xerrada al mon de les llicències, patents i demés problemes actuals
també sería molt productiva.

Per ara és el que hem ve al cap ... aveure si en poden sortir més. :)