[gilug.org] Kernel a Kubuntu 6.06

Marc de Palol lant vicerveza homeunix net
2006-08-03 15:16:26 UTC

Bones a tothom,

A la feina m'han "donat" un senyor portatil IBM t-60. Me l'he d'administrar jo
mateix. Soc usuari de Gentoo, pero per la mandra de tenir la maquina compil.lant
3 dies he decidit posar-hi una Ubuntu, la Kubuntu 6.06.

Tot funciona de primera i es super xaxi piruli, pero... la maquineta porta un
Centrino Duo, i amb el Kernel de Ubuntu nomÃs em detecta una cpu de les dues:

> cat /proc/cpuinfo

processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 6
model           : 14
model name      : Genuine Intel(R) CPU           T2400  @ 1.83GHz
stepping        : 8
cpu MHz         : 997.702
cache size      : 2048 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 10
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov
pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx pni monitor vmx est tm2
xtpr
bogomips        : 1997.69

Ok, he vist por ahir que he de posar el kernel 686-smp que te el suport de
"duo", ara be, he estat mirant coses amb els kernels d'ubuntu i he vist que
normalment el proces de kernel en ubuntu (jo sempre ho havia fet TOT a ma)
utilitza una comanda de compilacio amb parametres --initrd i coses per l'estil.

Fins aqui tambe be, pero el que m'ha preocupat es que el proces tant guai
d'instalacio ja actualitza el grubs o lilo tot sol. La meva pregunta es:

com ho faig perque la maquina al bootar em pregunti quin kernel ha de fer
servir, perque clar, no penso instalÂlar el kernel sobre l'altre.

Em recomaneu passar del gestor de paquets d'ubuntu i posar-me el kernel jo
mateix, com el campio que estic fet? o be confio amb la comunitat Ubuntu aquesta
i faig un apt-get install 686-smp i em poso a resar perque la maquineta
s'engegui amb aquesta alegria caracteristica que te (recordo que es la maquineta
de la feina) :)

apa gent, aqui em quedo esperant pacientment les vostres magnifiques respostes.

Per cert, no em voldria despedir sense justificar el fet que no hi hagi ni un
miserable accent en el mail, pero es que estic escriguent des d'un terminal i
les tecles dels accents no acaben de furular.

apa,

Marc
--
"drink, fuck, kill"
Blood Duster

--
La SGAE cobrará derechos de autor por este correo electrónico,
Nosotros nos cobraremos sus cabezas. www.putaSGAE.org