[gilug.org] Software propietari

Albert Johé albert johe gmail com
2005-09-28 10:29:04 UTC

Bé, sembla que està bastant clar que hi ha administracions que prefereixen
anar amb software privatiu.
Jo personalment i vivint d'aprop tot aquest món de l'administració pública
puc dir que si no s'utilitza el lliure és bàsicament per pressions de
compatibilitat d'organismes més elevats i per la inexperiència en aquest
sector dels directius informàtics.

Exemple 1: Si vols usar estadístiques de la generalitat, has de tenir Excel
2000, o et donen pel cul.
Exemple 2: Si et vols connectar a moltes aplicacions web de la generalitat
has de tenir Internet exploter o no es veuen
Exemple 3: Si vols compartir documents amb altres organismes públics has de
tenir Word2000 o ningú sap com obrir el que estas enviatn, i en el cas de
tenir open office encara que guardis amb doc perds molt el format.
Exemple 4: La desconeguda simplicitat de l'access!!! Tot quisqui té coses
festes amb Access que no cal que tinguin seguretat però sí facilitat en
l'ús. Com es migra això?
Exemple 5: I tota la infraestructura montada de servidors, còpies de
seguretat, etc... tot això és un pal canviar-ho i no pots estar segur de
fer-ho bé, perquè no ho has fet mai.

Obviament com podeu comprovar tot té un carril i si una persona ha treballat
sempre amb windows, li és molt més segur utilitzar aquest sistema a nivell
de manteniment que un altre, encara que peti més, bla bla bla.. però mireu,
com a mínim tothom sap reinstal·lar-lo i no passa res, cosa que no es pot
dir del linux. :D

Per altra banda, n'hi ha que diuen que surt massa car... jo també crec que
surten cares moltes persones que només estan a l'ajuntament xupant del bote,
cobrant per no fotre brot i això sí que és un cost que hem d'assumir tots i
que a mi em preocupa, ja que puja 18000 euros l'any i el software què? 400?
Quants windows i office i polles podem isntal·lar amb el sou d'una persona.

Estic d'acord que el software lliure potencia les empreses locals, però el
privatiu també, sobretot en mateniment. I no estic del tot convençut que els
mateixos que usen software lliure usessin a tota una administració el que
ells creuen millor. Potser llavors veurien que no només compta el que va
millor, sinó el que es permet usar des de fora i el que transmet més
facilitat d'ús.

No oblideu que no sou vosaltres qui maneu, i mentre el software lliure sigui
una cosa de "frikis" i "busca't la vida si no en saps" que és el que passa,
i qeu tinguem 4000 programes que fan el mateix però diferent i no saps mai
quin escollir perquè tots tenen coses que falten i que sobren, no ens
enganyem ( cada cop menys evidentment, només faltaria ) no anirem enlloc. I
el primer pas és fer lleis per potenciar-lo. Fins que això no hi sigui, ja
es pot anar dient missa. Que la gent no canvia les coses perquè sí, podent
obtenir l'altre software al mateix preu que el lliure :P

Penseu que la majoria de programes de softwarelliure, es deixen de
desenvolupar per manca de gent, d'altres tenen errors, d'altres dificultat
d'ús o poca compatibilitat, etc... no és tot meravellós tampoc. Ara tot just
ara, comencem a tenir coses úniques o duals ben parides com pot ser l'open
office o el Mozilla.

Deixeu uns anys al software lliure i a veure si per evolució tira endavant.

Salut mestres!!!

PS: En la meva experiència he vist que si no s'instaura és simplement per
poca pràctica. I no canviaran a no ser que ho vegin molt clar i jo ho entenc
perfectament. O sinó, a veure, quants bancs coneixeu que no vagin amb cobol
jajajajajaja...
PS2: Jo per altra banda, no instal·laria linux, sinó BSD que em sembla
millor. O potser un Unix. El Linux està fet de massa parts inconnexes i poc
estructurades. És la meva opinió personal :D ( Només per xinxar, tot i que
ho penso així )