[gilug.org] RE: Vuit municipis gironins seran elsprimers aparticipar en un projecte percrearl'administració electrònica (ambMicrosoft)]

Xavier de Palau xdepalau gmail com
2005-09-24 12:30:36 UTC

Be prou que ho sé com treballa l'administració!! La llei del mínim esforç i si
una empresa em pot fer el manteniment millor que millor. Però puc posar un
exemple de com les coses poden canviar. A l'institució pública on treballo
s'ha substitut el programari privatiu dels servidors de totes les delegacions
espanyoles (cada província) per programari lliure (distribució d'una empresa
de renom internacional dins el món GNU/Linux). I creu-me, les dades que
remanem són molt més delicades i voluminoses que tots aquests municipis
gironis junts.
Als informàtics de cada província i enginyers els ha suposat feina, cursets i
molèsties, però ha estat imposat pels "d'adalt".  S'ha fet i ja està.
El mateix s'hauria de fer aquí: exigir als responsables d'aquest projecte que
obliguin a les empreses/consultors utilitzar programari lliure.
Que el tema és difícil o laboriòs? doncs sí, però amb voluntat per fer-ho es
tira endavant. També és complicat i car de mantenir la SS, però no per això
s'ha de deixar de tenir la sanitat pública per a tothom.
Projectes com el de la notícia crec que és un pas enrera.
Salut i bon cap de setmana!
Xavi

A Dissabte 24 Setembre 2005 10:39, JORDI CATA CASTILLO va escriure: