Fwd: Re: [gilug.org] Activació del DMA en els CDROM's o DVD's.

Jordi Pujol jordipujol arsystel com
2005-09-16 13:38:52 UTC

A Dijous 15 Setembre 2005 22:20, Marc Tarrés va escriure:
> Merci per la informació, Jordi, si tinc temps i ganes (i moral!) ho
> provaré. Per poder dir que he compilat el meu kernel, més que res,
> perquè com deia ahir, carregant el mòdul adient ja puc fer funcionar el
> DMA.

Has fet la prova gravant un CD o DVD, i comprovant la velocitat mitja
resultant ?

el funcionament amb DMA depend de la manera en que es distribueix el kernel en
la memoria un cop carregat, Estem en un sistema pentium que la pàgina de
memoria mes gran es de 16MB i sembla que el kernel linux dona algun problema
per establir el DMA entre pagines de memoria diferents. (la veritat es que es
molt complex i jo no hi he pas investigat gaire)
els moduls que son en el "modules.conf" son els primers que es carreguen i pot
ser algunes vegades donin el funcionament correcte, encara que jo no ho he
pogut fer anar aixi.
Pero si aixi va fes-ho saber, es una solucio molt mes sencilla que compilar el
kernel per posar-los integrats.

Salut,

Jordi Pujol