[gilug.org] Activació del DMA en els CDROM's o DVD's.

Oriol Pellicer i Sabrià oriol elsud org
2005-09-15 06:30:16 UTC

A Dimecres 14 Setembre 2005 19:38, Marc Tarrés va escriure:
> Arran del teu article, m'he posat a trastejar una mica la meva
> configuració, i m'he adonat que, tal com sospitava, tenia el DMA
> desactivat. Curiosament, quan em vaig instal·lar l'Ubuntu Hoary vaig
> solventar aquest problema editant el /etc/modules i el /etc/hdparm.conf
> [1], però ara m'he adonat que havia "perdut" aquesta configuració. Com
> pot haver estat? Potser és cada cop que actualitzes paquets i et baixes
> un kernel nou, que et matxaca l'/etc/modules?

No, no modifica el fitxer /etc/modules instal·lant un kernel. Segur que aquest
fitxer és diferent de com el vas deixar tu?

> [...]
> aconseguit gravar DVDs a 1x. Doncs bé, ara el problema que tinc és que
> no puc gravar perquè al ficar un DVD-R a la unitat (/dev/hdd), no em
> detecta res! (Fent un mount, no em surt que el dispositiu estigui muntat)
> El més curiós de tot és que a l'escriptori em surt una icona que diu
> "Blank DVD-R Disc". No puc desmuntar el dispositiu (perquè de fet no
>
> està muntat) ni tampoc muntar-lo manualment:
>
> Provo això que em diu, i:
>
> Algú sap què passa? Si el què hi fico és un DVD ja gravat, el dispositiu
> es munta sol sense problemes; només falla amb els DVDs verges...

Perquè els cds i dvd verges no es poden muntar perquè no tenen un sistema de
fitxers. Amb el k3b, per exemple, no grava?

salut!

--
"Qui no vulgui pols que no vagi a l'era"

Clau pública a www.elsud.org/~oriol/public_key2.gpg