[gilug.org] Activació del DMA en els CDROM's o DVD's.

Marc Tarrés pardalet_empordanes yahoo es
2005-09-14 17:38:28 UTC

Hola!

En/na Jordi Pujol ha escrit:
> Des de fa temps que estava fent servir versions del kernel que podien fer
> l'accés al CDROM amb DMA però no era així, creia que era algun problema dels
> dispositius o de la placa base, investigant sobre aixo he trobat aquesta
> solucio:
>
> [...]

Arran del teu article, m'he posat a trastejar una mica la meva
configuració, i m'he adonat que, tal com sospitava, tenia el DMA
desactivat. Curiosament, quan em vaig instal·lar l'Ubuntu Hoary vaig
solventar aquest problema editant el /etc/modules i el /etc/hdparm.conf
[1], però ara m'he adonat que havia "perdut" aquesta configuració. Com
pot haver estat? Potser és cada cop que actualitzes paquets i et baixes
un kernel nou, que et matxaca l'/etc/modules?

Un cop re-arranjat aquest problema, m'he disposat a provar la
re-gravadora de DVD que em vaig comprar fa poc, i amb la que només havia
aconseguit gravar DVDs a 1x. Doncs bé, ara el problema que tinc és que
no puc gravar perquè al ficar un DVD-R a la unitat (/dev/hdd), no em
detecta res! (Fent un mount, no em surt que el dispositiu estigui muntat)
El més curiós de tot és que a l'escriptori em surt una icona que diu
"Blank DVD-R Disc". No puc desmuntar el dispositiu (perquè de fet no
està muntat) ni tampoc muntar-lo manualment:

> :~$ sudo mount /dev/hdd
> mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdd,
>        missing codepage or other error
>        In some cases useful info is found in syslog - try
>        dmesg | tail  or so

Provo això que em diu, i:

> :~$ sudo dmesg | tail
> attempt to access beyond end of device
> hdd: rw=0, want=68, limit=4
> attempt to access beyond end of device
> hdd: rw=0, want=1252, limit=4
> attempt to access beyond end of device
> hdd: rw=0, want=1028, limit=4
> UDF-fs: No partition found (1)
> attempt to access beyond end of device
> hdd: rw=0, want=68, limit=4
> isofs_fill_super: bread failed, dev=hdd, iso_blknum=16, block=16

Algú sap què passa? Si el què hi fico és un DVD ja gravat, el dispositiu
es munta sol sense problemes; només falla amb els DVDs verges...

Mercès!

[1] El segon fitxer, en Jordi ja ha explicat com configurar-lo. Pel cas
del primer, en el meu cas (que tinc una placa AMD amb xipset VIA) només
em cal afegir

via82cxxx

abans dels mòduls ide (en concret, ide-cd), i reiniciar l'ordinador.

- --

 Marc Tarrés Deulofeu

 pgp_public_key_id: 90FC814B