[gilug.org] Descobrir l'extensió correcta d'un arxiu 'desconegut'

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2005-11-26 01:32:10 UTC

En/na Lourdes Mallorquí i Dani Fossas ha escrit:
> Hola,
>
> Acabo de baixar-me (per fi!) un fitxer que feia dies que esperava.
>
> Aquest fitxer és 'desconegut'. Em pensava que seria un arxiu wav que
> contindria tot un CD (ja que el seu nom era 'Ernan Lopez Nussa- from Havana
> to Rio.gi-Latin jazz-CD completo' i li he posat l'extensió .wav, llavors l'he
> intentat reproduir i no ha funcionat. Li he posat .iso  però el k3b em diu
> que el tipus d'imatge del fitxer és desconegut. és un fitxer de 460,3 Mb.
> Algú em podria dir com descobrir el tipus de fitxer i/o com obrir-lo?.
>
> Dani
La ordre que busques és file
per exemple si faig aixó al terminal:

file UNRELEASED\ PLAYBOY\ CELEB\ NUDES\ Mariah\ Carey2.jpg
UNRELEASED PLAYBOY CELEB NUDES Mariah Carey2.jpg: JPEG image data, JFIF
standard 1.01

Em diu qeu és una imatge de jpg
i si li cambio el nom per algo.wav
mv UNRELEASED\ PLAYBOY\ CELEB\ NUDES\ Mariah\ Carey2.jpg algo.wav
i despres torno a fer el file:
file algo.wav
algo.wav: JPEG image data, JFIF standard 1.01

:)
File es un estandar unix està en les gnu tools i de fet els unix, i
linux, n'es un, no miren la extensió com fa el windows, ells el que fan
es mirar la capçalera amb file, i així saben de que es tracta :)
pero el nautilus/konqueror, ja t'hauria de obrir l'arxiu, si és que en
coneix el format

Bona nit!
i Bon cap de setmana!