[gilug.org] Clonar disc dur

Actiu informatica informatica actiu net
2005-11-16 09:55:34 UTC

A veure, una cosa és que copiis el sector MBR de forma 'literal' (manualment), i una altra és que copiis el disc dur amb una
utilitat de còpia de discs i particions.

Els programes de còpia de discs i particions, ja readapten el MBR de destí a les noves característiques. Si ho fas amb una utilitat
d'aquestes, no tinguis por que refaran un MBR adequat al disc de destinació.

Ara bé, una utilitat de còpia/empaquetat de fitxers/directoris (com el tar) no farà res sobre les particions ni els blocs
d'arrencada, doncs fent-ho amb això sí que t'hauries d'espabilar a crear les particions i dotar d'arrencada el MBR i arranjar
l'arrencada de les particions que toqui.

,