[gilug.org] Clonar disc dur

Eduard Vidal i Tulsà eduard vidal pas udg es
2005-11-14 22:11:54 UTC

En/na Marc Torres ha escrit:

>Hola llisteros!
>
>Doncs mira, que el disc dur del servidor casero m'està apunt
>d'explotar (quan tinc una estona d'up-time, es posa en mode lectura
>perquè diu que està xungo. Li passo el fsck i repara errors, però
>torna a passar una vegada i una altra) i el voldria substituir sense
>haver de reinstal·lar res. Se m'ha acudit que el podria clonar i he
>pensat que una bona opció podria ser el dd. No l'he fet servir mai,
>però mirant el man, diria que una comanda així:
>
>dd if=/dev/hda of=/dev/hdb

> [...]
EPS!
Jo faig servir el partimage per clonar particions. A mandriva es un dels
paquets estàndar, i em consta que també està a totes les altres distros.
La manera que funciona és bàsicament la següent:
Et demana quina partició vols fer-ne l'imatge, i després et demana amb
quin nom ho vols guardar la imatge.
Despres es fa el revés li dones l'imatge i dius a quina partició ho vols
guardar.
Però clar, si ho fas de particio a partició el mbr l'hauràs de
rescriure, amb el disc d'inici?