[gilug.org] RE: Amagar parts del software lliure

Albert Johé albert johe gmail com
2005-11-04 21:12:53 UTC

Primer de tot vull donar les gràcies a en Jordi Catà Castillo perquè
ha estat l'únic dels simpatitzants al software lliure que m'ha donat
precísament la informació que buscava i puc veure que com a mínim hi
ha algú que ha viscut els problemes que jo vull evitar i que per tant
el que vaig dir no era tant estrany.

També vull dir que la meva pregunta no era per fer recerca. En
realitat la recerca és "pública" i per tant intentar ofuscar parts
d'una investigació és un xic més complicat, però quan l'explotació és
purament econòmica això és un requisit bàsic. Perquè sempre hi haurà
algú amb més diners que tu, que farà el mateix qeu tu i més depressa i
segurament millor un cop sàpiga com s'ha de fer. I no ho oblidem, ho
farà amb la teva idea i et donarà pel sac als tribunals si s'escau.

Per tant gràcies Jordi.

Segon també vull dir que el missatge que ha volgut transmetre actiu
informàtica l'entenc perfectament i òbviament és la utopia cap on
hauíem d'anar però justament és cap on no porta la societat
globalitzada. És molt bonic compartir coneixements quan no et toquen
la butxaca, ara bé... quan te la toquen una vegada la cosa canvia
bastant. I en això també hi estan d'acord molts defensors del software
lliure.

A la resta d'opinions doncs també vull agrair-los la seva
col·laboració a aquest fil encara que algunes simplement han estat
satíriques o per informar-me que no m'estic dirigint al lloc adquat.
Amb actituds negatives com aquestes no veig com pot avançar el
software lliure si quan algú s'interessa se l'engega a passeig. I com
heu pogut comprovar sempre hi ha gent que hi entén més o que s'ha
trobat amb problemes similars i sap quina és la solució.

Trivials per mi són tots aquells programes que ja n'hi ha 200.000
models diferents i que no tenen cap complicació algorítmica, tot i que
evidentment potser són molt complicades de programar... o bé tots
aquells programes que es paguen amb fons públics i que per tant és com
si treballessim a una empresa i es publica el que s'ha fet.  :)

I finalment només dir que tots els científics de la història han
patentat els seus descobriments, si fins i tot el teorema de fermat ho
està de patentat. Però nosaltres, els informàtics som els únics entre
el grup dels científics que no en volem ni sentir a parlar. Això pot
ser per dos motius... o bé perquè som molt bondadosos, o bé perquè no
ens hem sabut adaptar i ens ho deixem perdre.

No vull entrar en debat de patents, etc. La solució que m'ha donat el
senyor Catà em sembla perfecte ( i faig referència al missatge de
Leopold on deia que el que jo deia era una aberració ). La llicència
LGPL me la llegiré a veure què puc i què no i ja veurem si s'escau al
que vull fer.

Gràcies a tots per les vostres opinions i a veure si torna a funcionar
el portal de GILUG que ja fa dies que té el servidor MySQL petat :P

Salut i força!!!!