[gilug.org] GNU i el software d'I+D

JORDI CATA CASTILLO u1027158 correu udg es
2005-11-04 08:46:43 UTC

Hola,

respecte el tema de I+D ho pots fer de varies maneres:

1-tenir un software/producte amb 2 llicències, tal i com fa mysql que te
versió comercial i versió lliure o bé les llibreries Qt .

2-Utilitzar software de llicència LGPL que et permet juntar software
"privatiu" amb software lliure...

3-Si es per presentar com articles/treballs, etc de Tesis doctoral,
igualment quan presentis aquets articles en congresos quedarà exposat si
més no el concepte de la Investigació, si més no sempre pots jugar en
publicar més tard la teva investigació (i esperar que cap grup
d'investigadors s'adelantin i treguin alguna cosa semblant...)

Jo actualment entre d'altres coses treballo d'I+D a la Udg amb temes de
Il·luminació per Videojocs. Utilitzant Motors gràfics lliures (Ogre,
Crystal Space) ... quina va ser la sorpresa quan vam publicar artícles del
tema que estavem tractant que mesos després la "Industrial Light and Magic
de George Lucas" treia una cosa semblant al que nosaltres vam fer (i el
codi no estava publicat, almenys de moment), però van agafar el
concepte/idea dels nostres articles...

També pots jugar amb el utilitzar software lliure, si bé has de lliberar
el codi que tu creeis (si es totalment GPL el que utilitzes, sino, si es
LGPL podries jugar una mica en no fer-ho) no tens per que fer-ho
inmediatament, sino que pots tardar per exemple 6 mesos o 1 any ...

Espero no haber fet un "cacao" mental i que m'hagui més o menys explicat,
per qualsevol dubte ja saps ...

atentament.

Jordi Catà Castillo.