[gilug.org] Prioritzar aplicacio

K k k udg es
2005-11-02 19:40:47 UTC

espi wrote:
> bones,
>
> m'agradaria saber si es pot fer de utilitzar un programa però de tal
> forma que utilitzi el màxim de recursos posibles.
>
> ho dic per exemple que vull executar mplayer desde les X-windows. ja que
> l'ordinador és petitet doncs d'alguna forma que utilitzi tant com pugui
> de la CPU .

A veure, jo faig servir el mpg321 (pel mpg123 tambe val), i un dia
li vaig veure aquesta opcio:

mpg321

[...]

--aggressive             Try to get higher priority

que es el que necessites, oi? Segurament per fer servir
aquesta opcio, hauras de fer-ho des de root (o amb un 'sudo').

Si t'ho vols currar mes, o fer servir un altre player que
no tingui aquesta opcio, (al 'mplayer' m'ha semblat que nomes
se li pots posar prioritat a la versio per windows :-)
pots fer servir el 'nice', ('man nice'). Jo no l'he
fet servir gaire, pero crec que es ben be per aixo...

Si encara et salta la reproduccio, potser pot sortir a
compte pillar els fonts i recompilar-los per a la CPU
especifica que tinguis, pero aixo ja no
tinc tan clar que et millori gaire el rendiment.

Algu te aquesta ultima dada mes clara? :-)

Vaigi beeee!

            Carles